Yang Berhormat Dato' Datin

Thursday, January 3, 2013

03rd January 2013 Entry

Heyy dear.

When we are talking bout fashion, mesti macam-macam pattern kite boleh jumpe specially for girls yang memang addict dengan fashion. Tok sah cakap worang la kan. Aku sendiri pon addict dengan fashion. Tapi takde la sampai sanggup berhabis berjuta-juta just for fashion. Nenek moyang penah pesan " ukur baju dibadan sendiri". So just follow kemampuan sendiri dalam berbelanje. ;)

Lately ni fashion yang tengah in is peplum kan. For girl memang sungguh kuno la if tak penah tau ape tu peplum. Aku pon tengah mengilai peplum ni. Yang nak jadi cerita menariknye, I found the awesome tailor ever! Swear! Cakap jek nak pattern ape. Bereben, berende, berrr berr berr sume die boleh buat. Selain dapat kepuasan yaaa amat, aku jugak berpeluang nak design baju aku sendiri. Let me show you some pictures k. Take a look dear. ;)

1st Peplum designed by myself 

Tak tau la orang lain rase ape dengan peplum ni tapi I am so fall in love with this lovely peplum. Sampai ke hari ni pon aku masih sayang gilerr kat peplum ni. Then after buat peplum ni, banyak la peplum lain yang menyusul. Just take a look. Again. ;)

2 leyer puplum. 
Yang ni paling letest dan baru bercadang nak pakai esok :)


Red. So sweet with lovely flowerssss :)

Sebenarnye banyak lagi cara yang kita boleh apply dalam berfeshion. Asalkan ianya sesuai dengan kite, sopan, tutup aurat dan kite selesa apabila memakainya. Jangan jadi hamba fashion pulak Oke. :)

Last but not least, sekarang ni tailor awesome aku tengah sebok menjahit jubah dress untuk aku. Saje2 buat jubah. Cuba merealisasikan impian my lovely Muncit yang nak sangat tengok aku pakai jubah. Thanks sayang sebab selalu support ape yang mama buat. Love you. 


Jubah. Designed by myself ;)




1 comment: