Yang Berhormat Dato' Datin

Monday, January 14, 2013

Jenis-jenis Manusia

Heyy heyy...

Hari ni hari yang paling tak best kat dunia nie la. Actually hari hari pon tak best selagi keje kat Nouvelle Hotel tu. Da la janji macam macam. Yearly increment la, yearly bonuses la hitu hini tapi bile sampai mase nak tunaikan janji tu, masing masing buat muke haprakk gilerr boley? Rase nak kahak jek muke sorang sorang. Da la keje macam pencacai. Staff pulak sume perangai macam langsuir. Warrgghhhhhh stress aku. 

Ade macam macam jenis orang kat Nouvelle nie. Di antaranya adalah seperti berikut :
  • Ade yang jenis cite nak up up  jek. Executive kate nye. Kalau executive tapi gaji level pencacai baik cakap jawatan hang cleaner jek. Tu lagi mulia daripada hang sebok dok canang satu dunia yang hang tu executive. 
  • Ade pulak yang jenis tak boleh terima salah sendiri. I thought jenis yang macam nie yang paling melambak lambak kat dalam Nouvelle. Lumrahlah kan kalau salah orang kite cepat je alert tapi bile salah sendiri, selagi boleh corner , gebang jek la cite bagi lepas tekak sendiri. 
  • Jenis yang ke-3 adalah jenis yang mementing kan seniority. Ini ade lah dalam 3 ke 4 org la. Tapi paling sakit ati dengan yang gemok sekor tu. Nampak diam tapi mengumpat belakang macam syaitonirojjim~ Patot pon kau gemok , banyak buat dose ngn aku. aku sumpah kau jadi kembong!
  • Jenis yang ke-4, jenis tikam belakang. Depan kite manis belakang kite makk aihhh kemain nak menabor taik dalam periuk nasik orang. 
  • Jenis yang ke-5, jenis yang 'kaki sapu' adik beradik penyapu. Jenis yang macam nie jenis yang sume keje die nak masuk campor. Die lebih kurang macam keypoh la. Tak cukop dengan keje die yang melambak lambak sampai nak tengok muke orang meja depan pon tak mampu, die nak sapu jugak keje orang lain. Sume department die nak  masuk. Jenis ni ade sorang je tapi die yang paling orang benci. Orang kanan bos la konon. 
Sebenarnye manusia ni memang ade berbagai-bagai jenis. Ade yang baik, ade yang sederhana dan ade jugak yang super penjahat. Memang tak salah bidalan orang tua tua dulu. BUAT BAIK BERPADA PADA, BUAT JAHAT JANGAN SEKALI.

P/S : Ade 1 lagi jenis manusia yang aku kenal. Jenis yang penyayang dan penyabar. Yang selalu ade bila bila masa yang aku perlukan. Yang selalu sabar dengan perangai aku yang aneh aneh. Yang boleh terima ape ade nye aku. Tak kesah la aku gemok, kurus, tembam, busuk, wangi, selekeh and ape ape jek la. Biar pon orang cakap awak tak hensem, awak gemok, awak busuk, awak muncit, awak tua, Saya selalu sayang awak. Thanks sayang. Love you. ;)

Mr Love ;)




No comments:

Post a Comment