Yang Berhormat Dato' Datin

Sunday, January 13, 2013

Jodoh Bukan Pilihan Saya

Heyy babe . When we talk about age, I rilex je. Ape sangat ade pade nombor. Tapi sebenarnye dalam hati melonjak-lonjak hormon birah. Lebih-lebih lagi bile kawan-kawan sekalian dah start talking about engagement, wedding and what so ever la. Ditegaskan disini, SAPA YANG TAK NAK KAWEN??? orang gile pon kalau ditanye mesti jawab YES!

Tapi nak buat macam mana, itu semua bukan kerja SAYA, bukan kerja AWAK, bukan jugak kerja KAWAN-KAWAN. Itu kerja ALLAH. Maybe Allah rasekan bahawa kawan-kawan seperjuangan sudah bersedia untuk ke arah itu tapi saya tidak. So, i just follow je lah. Tapi untuk sahabat-sahabat yang selalu bertanye bila saya nak kawen, bile saya nak tunang, and what pfffttttt questions tu. That was the answer. Sesungguhnye Allah merasakan saya belum bersedia. 

P/s : Antara sedar atau tidak, sesungguhnye jodoh itu tidak pernah datang daripada kita. Berkawan bertahun-tahun pun boleh putus kalau Allah tak izinkan. Jodoh kita ada dimana-mana dan mungkin jugak jodoh itu adalah seseorang yang tidak pernah kita sangka-sangka kan. So, berbuat baiklah dengan semua orang supaya walaupon 1 hari nanti jodoh kita itu seseorang yang tidak penah kita jangkakan, tapi kita masih mampu untuk menerima jodoh dengan sebaiknya. In shaa Allah. Happy sunday babe ~ ;)

2 comments:

  1. aku tak emosi. aku oke jek. belom mase nye la sayang. In shaa Allah masanye akan datang one day :)

    ReplyDelete